Jak zwrócić uwagę klienta?

Categories:

Promocja czy to sklepu, firmy czy poszczególnego produktu, powinna być bardzo precyzyjnie i szczegółowo opracowana. Trzeba przygotować i zrealizować krok po kroku wszystkie wymagane etapy, ponieważ w przeciwnym razie nie ma żadnego sensu podejmować się w ogóle promocji. Promocja dla promocji jest sztuką dla sztuki. To strata czasu i pieniędzy, które można by zainwestować w działania sensowne, skuteczne, zyskowne, a przede wszystkim w efektywne. Nawet gadżety będą już lepszym sposobem spożytkowania tych środków. Oczywiście, bardzo ważne, szczególnie właśnie przy określaniu gadżetów, jest określenie targetu. Kto jest targetem, jakie są jego cechy charakterystyczne, na co zwraca uwagę, co go przyciąga i co jest dla niego ważne. Jeżeli na przykład target stanowią młodzi ludzie w wieku produkcyjnym, na pewno zainteresują się tym, czym interesują się również ich dzieci. Skoro tak, to warto zwrócić właśnie na to uwagę. Niech promocja, w pierwszej kolejności zwrócona zostanie do dziecka, nawet jeżeli to nie ono ma być w przyszłości klientem. Jeżeli zwrócimy się do dziecka, to ono przyciągnie nam swoich rodziców, przyprowadzi, a wówczas można rozpocząć już tę prawdziwą promocję. Chcąc jednak przyciągnąć w pierwszej kolejności dzieci, trzeba się skupić na tym, co dzieci zainteresuje. Na pewno muszą to być gadżety. Słowo nie działa na dziecko, ale przedmiot zadziała. Dziecko na pewno lubi balony. Każde dziecko lubi balony. Skoro tak, to może warto zainwestować w balony reklamowe. Ich obecność w domu dziecka, jeżeli uda się donieść balon do domu z pewnością będzie pracować na podświadomość rodzica, a poprzez zwrócenie uwagi na dziecko właśnie, budowane będą pozytywne konotacje. Takie działanie jest wieloaspektowe. Z jednej strony daje możliwość zaistnienia w świadomości przyszłego klienta. Daje możliwość nawiązania pewnej pozytywnej relacji, poprzez zwrócenie uwagi na coś, co dla rodzica jest ważne. I na koniec, poprzez obecność, choćby jako logo na balonie, staje się firmą bliską, godną zaufania, ważniejszą. Nie od dziś bowiem wiadomo, że to działa na ludzi co jest im bliższe, wydaje się znane, choćby tylko wizualnie, choćby tylko z gadżetów. Nie trzeba skorzystać z firmy, żeby mieć o niej dobre zdanie. Wystarczy, że będziemy z nią przebywać, będzie blisko i będzie dostawać się do naszej świadomości. Warto przemyśleć kwestię balonów reklamowych. Mogą wykonać naprawdę dobrą, promocyjną pracę.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *