Cukierki, niepozorne, a jednak o wielkiej mocy to cukierki reklamowe. Wykonywane są według najlepszych znanych receptur, dzięki czemu nie są jedynie ładnym papierkiem, lecz cieszą smakiem każdego, kto ich skosztował. Marketing firmy może przewidywać rozdawanie ich z okazji konkretnej kampanii, promowania firmy, promowania nowego produktu albo ciągle. Każda z możliwości jest bardzo dobrym sposobem na zacieśnianie więzi z klientami. Smaki, jakie posiadają cukierki reklamowe mogą być inne w czasie różnych kampanii, dzięki temu będą atrakcyjniejsze. Tak samo różne mogą być opakowania cukierków. Opakowanie jest równie ważne, jak smak cukierków, ze względu na to, że wspomaga reklamę. Można na nim umieścić dowolny motyw – logo firmy, nazwę firmy, hasło reklamowe albo kojarzące się z produktami i usługami przedsiębiorstwa. Możliwość wyboru jest niezwykle szeroka i uzależniona jedynie od preferencji firmy oraz jej planów marketingowych. Warto wziąć pod uwagę także to, do kogo ma trafić dany przekaz. Jeśli oferta jest skierowana głównie do młodszych osób, hasła jakie zawierają cukierki reklamowe powinny być dopasowane do języka młodych i zawierać to, co ich przyciąga. Co ciekawe cukierki reklamowe nie są jedyną rzeczą, którą można wykorzystać do aktywnego marketingu i reklamy. Do takich celów możemy wykorzystać wiele przedmiotów, idei czy nawet osób. Jeśli chodzi o przedmioty to poza słodyczami możemy wykorzystać samochody z nadrukami lub lawetami, bilbordy, długopisy, zapalniczki, otwieracze do butelek, smycze – słowem wszystko co nas otacza jest nośnikiem reklamy i potencjalnym sposobem na marketingowe reklamowanie naszej marki. Co do osób, to nie ma lepszego sposobu na reklamę niż ubrać jakiegoś celebrytę w koszulkę z nadrukiem naszej marki i puszczenie go w świat aby robił szum swoja osobą. Efekt gwarantowany, choć może być zarówno pozytywny jak i negatywny. Ostatnim sposobem jest zaadoptowanie jakiejś idei do reklamy naszego produktu. Jest to najtrudniejsza z opcji gdyż uniwersalne idee nie po to powstały aby reklamować czyiś interes, jednak zdolny marketingowiec poradzi sobie i z takim zadaniem w trymiga. Nie ma nic lepszego niż widok Ghandiego reklamującego serwis z oponami. Niektórym może się to wydać mało śmieszne, ale tak jak jedzenie cukierków wymaga odpornych zębów tak i sektor reklamy aby funkcjonować wymaga dystansu do świata czyli wszystkiego co nas otacza.